ClassicBox
Opublikowano - 05 września 2024PORSCHE TURBO - jak to się wszystko zaczęło?
W 1974 roku po raz pierwszy nazwa TURBO zagościła w gamie 911. Powstała na modelu 930, bazowała na technologiach zaczerpniętych z wyścigowych modeli producenta ze Stuttgartu, mianowicie 917/10 oraz 917/30.
Powstał dzięki temu samochód łączący ponadprzeciętne osiągi i możliwość codziennego użytku.
911 Turbo 50 Years anniversary oddaje hołd wymienionym wcześniej wartościom. Wyprodukowanych zostanie tylko 1974 egzemplarzy.
Standardowa boczna grafika winylowa nawiązuje do historycznego malowania Porsche 911 RSR Turbo zaprezentowanego na salonie samochodowym we Frankfurcie w 1973 roku, będącego prekursorem 911 Turbo.
Innym historycznym odniesieniem jest użycie koloru Anthracite Grey na tylnym skrzydle, tylnym fartuchu, podstawie lusterka i wykończeniach wlotu powietrza. Odznaka na tylnej osłonie silnika przedstawia ikonę turbosprężarki i lata 1974–2024. Gdy drzwi są otwarte, projektor LED w drzwiach wyświetla obraz turbosprężarki na ziemi obok samochodu. Model 911 Turbo 50 Years jest standardowo wyposażony w felgi 911 Turbo S Exclusive Design w kolorze Turbonite.
Wnętrze nawiązuje do ducha epoki lat 70.
Wnętrze 911 Turbo 50 Years również przypomina historię Turbo. Jako ekskluzywny hołd dla wczesnych modeli Porsche 911 Turbo, kultowy tartan McKenzie zdobi środkowe panele pokrowców na siedzenia i wewnętrzne panele drzwi. Dodatkowe kontrasty w kolorze Turbonite jeszcze bardziej odróżniają samochód od standardowego modelu seryjnego 911 Turbo S. Te akcenty obejmują: pasy bezpieczeństwa, ozdobne przeszycia, paski wykończeniowe z ozdobnymi intarsjami z czarnej skóry i herb Porsche na sportowej kierownicy GT.
Podświetlane logo Turbo 50 znajduje się na listwach progowych drzwi, które są wykończone czarnym szczotkowanym aluminium. Logo jest wyhaftowane na zagłówkach Adaptive Sports Seats Plus. Logo Turbo 50 znajduje się również na oparciu lewego tylnego siedzenia.
Nad schowkiem na rękawiczki znajduje się rocznicowa tabliczka z aluminium, na której widnieje zarówno logo Turbo 50, jak i indywidualny numer limitowanej edycji samochodu sportowego. Słupek A, osłony przeciwsłoneczne i podsufitka są obite perforowanym materiałem Race-Tex. Analogowy zegar Porsche Design Subsecond ze specjalnym wzorem Turbo 50 zdobi deskę rozdzielczą.
.
Pakiet Heritage
Porsche jest jedną z tych marek, która bardzo kultywuje swoją historię. Przy każdej wersji rocznicowej możemy spodziewać się kilku dodatków do podstawowej wersji. Nie inaczej w tym przypadku.
Inspirowany historią, opcjonalnie dostępny pakiet stylistyczny 50 Years of Turbo Heritage uzupełnia jubileuszowy model o liczne dodatkowe, ekskluzywne elementy stylistyczne i wyposażenia, które nawiązują do modeli 911 Turbo z lat 70.
Podstawowym kolorem pakietu Heritage Design Package jest lakier Aventurine Green Metallic. Opcjonalnie dostępne są zarówno standardowe kolory 911, jak i kolory z programu Paint to Sample. Jednym z elementów pakietu Heritage Design Package jest wysokiej jakości grafika dekoracyjna w kolorze białym (satynowe wykończenie) składająca się z trzech elementów:
- Naklejki z indywidualnie wybieranymi numerami samochodów od 0 do 99.
- logo 50 lat Turbo.
- logo Porsche.
Historyczny herb Porsche z 1964 roku znajduje się na przedniej masce, a także na środkowych kołpakach kół Sport Classic, lakierowanych w kolorze brilliant silver i white (satynowe wykończenie). Logo Turbo 50 i Porsche z tyłu są w kolorze złotym.
We wnętrzu dodatkowe elementy skórzane i dodatkowe elementy wzornictwa w szkocką kratę dopełniają jubileuszowy model. Tapicerka deski rozdzielczej, schowek na rękawiczki i wstawki oparć foteli pokryte są klasycznym wzorem. Historyczny herb Porsche jest zamontowany na kierownicy, a schowek w konsoli środkowej ma wytłoczone w skórze logo Porsche Exclusive Manufaktur. Zegary w zestawie wskaźników i zegar Sport Chrono w pakiecie Heritage Design są wykończone w kolorze zielonym.
Porsche 911 Turbo 50th Anniversary to nie tylko piękny samochód, ale również prawdziwa maszyna o imponujących osiągach. Oto kilka kluczowych informacji na ten temat:
- Silnik: 6-cylindrowy silnik bokser o pojemności 3,8 litra. Ten turbodoładowany silnik generuje 650 koni mechanicznych.
- Przyspieszenie: 0 do 100 km/h w zaledwie 2,7 sekundy. To osiągnięcie, które sprawia, że serce każdego miłośnika motoryzacji bije mocniej.
- Prędkość maksymalna: prędkość maksymalna wynosząca 320 km/h. To naprawdę imponujący wynik!
- System napędu: Samochód wyposażony jest w system napędu na cztery koła, co zapewnia doskonałą przyczepność i stabilność na drodze.
- Skrzynia biegów: 8-biegowa skrzynia PDK
NASZE OFERTY
Zobacz wybrane oferty Porsche na ClassicBox.