Mazda MX-6 to sportowe coupé produkowane w latach 1987–1997, które zdobyło uznanie dzięki swojej eleganckiej sylwetce i dynamicznym osiągom. Wyposażona w silniki o pojemności od 2,0 do 2,5 litra, oferowała moc od 115 do 200 KM, co czyniło ją atrakcyjną opcją dla miłośników szybkiej jazdy. Model ten był dostępny w wersjach z napędem na przednie koła oraz z zaawansowanym systemem 4WS (cztery koła skrętne), co poprawiało manewrowość. Wnętrze MX-6 było przestronne jak na samochód sportowy, a jego design przyciągał uwagę nawet po latach od zakończenia produkcji. Dziś Mazda MX-6 jest ceniona przez entuzjastów klasycznych aut za swoje osiągi i unikalny charakter.
Mazda MX-6, wersja KL czyli 2.5V6 z klimatyzacją, ABSem, pełną elektryką itp. W pakiecie stylistycznym MAZDASPEED dedykowanym do tego modelu przez Mazdę.
Auto posiadam od 2008r.
Co było robione w ostatnich miesiącach:
– wstawione nowe sprężyny progresywne -35mm MTS Technik
– nowe wahacze tylne (wszystkie)
– nowe łączniki stabilizatora przód i tył
– nowe wszystkie tuleje przednich wahaczy
– nowe amortyzatory przednie i tylne KYB Exel-G
– nowy prawie cały układ wydechowy wraz z kolektorami (zostały tylko, oryginalny katalizator i tłumik końcowy POWERFLOW. Są w doskonałym stanie i zostały odmalowane aby pasowały do reszty)
– serwis klimatyzacji
– wymienione przednie sanki, moje były skorodowane i szybka podmiana była jedyną opcją aby nie blokować warsztatu w oczekiwaniu na piaskowanie i malowanie
– został wyjęty silnik, sprawdzony i ponaprawiane wszelkie pierdółki typu urwany gwint, cieknąca miska itp.
– naprawione mocowanie podpory półosi
– nowe oryginalne wszystkie węże gumowe w układzie chłodzenia
– nowe wszystkie elastyczne przewody hamulcowe
– nowe przewody hamulcowe sztywne, wymienione na miedziane
– nowa osłona termiczna nad katalizatorem
– nowe sprzęgło z dociskiem
– wymienione cięgna do zmiany biegów
– nowe tuleje łączące cięgna zmiany biegów
– nowe klemy do akumulatora
Prace wcześniejsze od 2008 – 2015 r:
– wstawiony pełny pakiet stylistyczny Mazdaspeed
– remont silnika
– wszystkie oryginalnie dymione/przyciemnione szyby z wersji JDM
– fotele oryginalne skórzane
– zaciski przednie i tylne z najmocniejszej Mazdy 6MPS (tarcze przód 320mm, tył 314mm)
– odtwarzacz CD/MP3 Sony oraz subwoofer aktywny Blaupunkt. Ale najlepsza muzyka i tak z pod maski ;–) więc rzadko używany.
– lampy przednie z wersji JDM przerobione na ruch prawostronny
– halogeny JDM
– ramki aluminiowe na zegarach
– podwójny podłokietnik
– wykonana pełna instalacja pod ogrzewanie foteli, wystarczy wszyć maty i podłączyć wtyczki. Maty oczywiście mam nowe mazdy.
– autoalarm
– pełne lakierowanie
– chromowane klamki wewnętrzne
– oryginalne listwy z emblematem MX-6 z nierdzewnej stali (JDM)
– składane elektrycznie lusterka (JDM)
– znacznie solidniejszy tylny stabilizator 22mm USA
I pewnie coś jeszcze o czym zapomniałem. A było tego sporo od 2008r. :–)
MX-6 jest z ważnym OC i badaniami technicznymi. Aktualnie jest już na żółtych tablicach jako auto zabytkowe co dodatkowo podnosi jej wartość i w razie problemów pomoże w uzyskaniu godziwego odszkodowania. Do tego tanie ubezpieczenie OC i brak konieczności ciągłego opłacania jeśli np. samochód miałby stać większość roku w garażu. Wykupujemy na czas przejazdu. Brak obowiązku corocznych badań technicznych.
Fajnie gdyby trafiła do pasjonata bo to naprawdę piękny samochód i chyba najbardziej niedoceniany młody japoński klasyk.
Na ten moment z rzeczy do zrobienia to naprawa sterowania szybą kierowcy bo przestało działać lewy przycisk. Wymiana opon, choć bieżnik jest ok to kupiłem je w 2008roku więc mają już swoje lata. Naprawa lub wymiana pompy wspomagania. Pompa działa bez zarzutu ale widzę że jest minimalny wyciek. Mam pompę do podmiany już w garażu. Może to będzie już zrobione ale to zależy od czasu którego ostatnimi czasy nie posiadam za wiele.
W pakiecie MAZDASPEED, chyba drugiej w Polsce nie ma. Autem można się cieszyć i dopieszczać od strony estetycznej i drobiazgów.
Zapraszam do kontaktu.
32 000 PLN