Jaguar Daimler XJ40, znany również jako XJ6, to luksusowy sedan produkowany przez firmę Jaguar Cars w latach 1986-1994. Model ten był częścią drugiej generacji serii XJ, która zastąpiła popularną serię III. XJ40 wyróżniał się nowoczesnym, kanciastym designem, który był dziełem zespołu projektowego pod kierownictwem George’a Thomsona i Rogera Zrimeca.
Pod maską XJ40 znajdowały się różne jednostki napędowe, w tym 2,9-litrowy i 3,6-litrowy silnik AJ6, a także 4,0-litrowy silnik AJ6, który był dostępny w późniejszych latach produkcji. Samochód ten był wyposażony w zaawansowane technologie, takie jak elektroniczny zestaw wskaźników oraz system ABS, co podkreślało jego nowoczesność i dbałość o bezpieczeństwo.
Ciekawostką jest, że XJ40 był jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie modeli Jaguara w tamtych czasach, z większą ilością okablowania niż w samolocie Boeing 747. Model ten przeszedł intensywne testy, które obejmowały ponad milion mil testowych, co miało na celu zapewnienie najwyższej jakości i niezawodności.
Jaguar Daimler XJ40 był również znany z wyjątkowego komfortu jazdy, który zapewniało zaawansowane zawieszenie oraz luksusowe wykończenie wnętrza. Model ten był często wybierany przez polityków, biznesmenów i celebrytów, co dodatkowo podkreślało jego status jako samochodu dla elit.
Do dziś XJ40 jest ceniony przez kolekcjonerów za swoje unikalne połączenie klasycznego designu i nowoczesnych technologii, które wyprzedzały swoje czasy. Jego eleganckie linie i zaawansowane rozwiązania techniczne sprawiają, że jest to jeden z najbardziej ikonicznych modeli w historii marki Jaguar.
Samochód skonfigurowany w najbogatszej wersji wyposażenia, z niezawodnym, najmocniejszym oferowanym w roku produkcji silnikiem.
Dane techniczne:
• Silnik 4,0 R6 benzyna 226 KM (już z nowszego modelu X300, prawdopodobnie zmieniony fabrycznie w czasie gwarancji)
• Automatyczna 4 stopniowa skrzynia biegów
• Przebieg 183 000 km
Bogate wyposażenie, zawierające:
• Skórzana tapicerka
• Klimatyzacja
• Elektryczne fotele przednie z pamięcią ustawień
• Elektryczne lusterka z pamięcią ustawień
• Elektrycznie podgrzewana przednia szyba (rzadkość i nowość w tamtych czasach)
• 4 elektryczne szyby
• Elektryczny szyberdach
• Drewniane stoliki dla pasażerów
• Centralny zamek
• Tempomat
• Komputer pokładowy
• Światła przeciwmgielne
• Zmienna charakterystyka skrzyni biegów
• Oryginalne koło zapasowe z lewarkiem
Daimler jest oklejony białą folią w bardzo dobrym stanie wizualnym, oryginalnie czarny. Pojazd został przygotowany pod śluby, jednak koncepcja się zmieniła. Samochód doinwestowany, praktycznie wszystko jest poroobione i działa właściwie. Nie wymaga wkłądu finansowego. Ważny przegląd i ubezpieczenie OC. Garażowany, zadbany. Mam kilkanaście Daimlerów w kolekcji i muszę ją nieco przewietrzyć.
29 000 PLN