Jaguar Daimler Double Six to luksusowy sedan, który produkowany był w latach 1979-1992. Model ten był częścią trzeciej generacji serii XJ, która zadebiutowała w 1979 roku. Daimler Double Six wyróżniał się eleganckim designem, który łączył klasyczne linie z nowoczesnymi akcentami, takimi jak kwadratowe reflektory i charakterystyczna, chromowana atrapa chłodnicy.
Pod maską Daimlera Double Six znajdował się potężny, 5,3-litrowy silnik V12, który został wprowadzony po raz pierwszy w modelu E-Type w 1971 roku. W 1981 roku silnik ten przeszedł modernizację, zyskując wersję HE (High Efficiency) z ulepszonymi głowicami cylindrów, elektronicznym wtryskiem paliwa i zapłonem Lucas Constant Energy Ignition. Dzięki tym zmianom, samochód oferował nie tylko imponujące osiągi, ale także lepszą efektywność paliwową.
Ciekawostką jest, że Daimler Double Six był jednym z ostatnich modeli produkowanych w fabryce Browns Lane w Coventry. Ostatni egzemplarz zjechał z linii produkcyjnej w listopadzie 1992 roku, kończąc tym samym pewną erę w historii marki Jaguar. Model ten był również znany z wyjątkowego komfortu jazdy, który zapewniało zaawansowane zawieszenie hydropneumatyczne oraz luksusowe wykończenie wnętrza.
Daimler Double Six był często wybierany przez polityków, biznesmenów i celebrytów, co dodatkowo podkreślało jego status jako samochodu dla elit. Do dziś jest ceniony przez kolekcjonerów za swoje wyjątkowe połączenie mocy, elegancji i historii.
Sprzedam kultowego wręcz Daimlera Double Six z widlastym 12 cylindrowym silnikiem. To najbogatsza z możliwych wersji z ostatniego roku produkcji z certyfikatem. Tych modeli wykonano w całej historii jedynie 9 820 sztuk. Mój egzemplarz jest 150 sztuką od końca produkcji. Auto jest zachowane w stanie fabrycznym i pod każdym względem w stanie idealnym lub bardzo dobrym. Do niedawna samochód był moją flagową perełką w kolekcji. Następuje jednak taki czas, gdy perły muszą ustąpić miejsca diamentom. A takimi diamentami stały się nabyte ostatnio dwie sztuki Daimlerów Double Six w wersji Vanden Plas (z początku lat 80-tych), których wyprodukowane zaledwie 794 sztuki. Zaszła więc konieczność zwolnienia miejsca w garażu.
Samochód jest maksymalnie doinwestowany i nie wymaga żadnego wkładu finansowego. A w szczegółach wygląda to tak:
1. Blacharka i lakier – brak korozji z zewnątrz i od spodu (oczywiście wprawne oko wychwyci 2 purszki, ale to 32 latek jednak). Ostatnio wykonana profesjonalna polerka lakieru – efekt widać na zdjęciach.
2. Mechanika – Daimler przeszedł duży serwis za niemal 5 000 zł. Wymieniono wszystkie płyny, oleje i filtry, wyczyszczono i zregenerowano zastane hamulce. Wymieniono świece. Stan zawieszenia, silnika, skrzyni i mechanizmów jest niemal idealny. Nowy akumulator.
3. Wnętrze – Całość przeszła dogłębne i profesjonalne czyszczenie i mycie. Pakiet za ok 1500 zł.
4. Naprawiono wszystkie zamki i centralny zamek. Nowe wkładki ustawione pod oryginalny kluczyk.
A teraz nieco o mankamentach. Choć ja wolę to nazywać rzeczami, których jeszcze nie zdążyłem zrobić. 🙂
1. Z rzeczy wizualnych to na pewno środkowa, chromowana część zderzaka. Ma ogniska korozji i wypada ją zmienić lub pochromować. Ale mam już z innego dawcy te elementy w stanie bardzo dobrym i w tej cenie mogę dodać nowemu nabywcy.
2. Świeci się kontrolka ABS. Mój mechanik mimo zrobienia wszystkiego przy hamulcach nie poradził sobie z tym. Mam kontakt na człowieka, który to zrobi, ale odpuściłem, bo mam co robić przy innych pojazdach.
3. Klimatyzacja. Na razie nie działa, ale w tej cenie będzie działać. Czekam tylko, aż mój spec od klimy zrobi mi moją X350 oraz inną 3 Serię, bym mógł wjechać tym granatowym.
Nie pamiętam i nie kojarzę, czy coś jeszcze jest nie tak. Aha radio nie jest oryginalne, ale mam oryginał i mogę dać w cenie.
Daimler jest sprawdzony w trasie i w Warszawskich korkach. Jeździ pięknie i nie grzeje się nawet w tych temperaturach ok 30 stopni – jak było w ostatnie lato.
Zapraszam do oglądania do Zakrętu k. Warszawy.
49 000 PLN