Jaguar Daimler Double Six to luksusowy sedan, który produkowany był w latach 1979-1992. Model ten był częścią trzeciej generacji serii XJ, która zadebiutowała w 1979 roku. Daimler Double Six wyróżniał się eleganckim designem, który łączył klasyczne linie z nowoczesnymi akcentami, takimi jak kwadratowe reflektory i charakterystyczna, chromowana atrapa chłodnicy.
Pod maską Daimlera Double Six znajdował się potężny, 5,3-litrowy silnik V12, który został wprowadzony po raz pierwszy w modelu E-Type w 1971 roku. W 1981 roku silnik ten przeszedł modernizację, zyskując wersję HE (High Efficiency) z ulepszonymi głowicami cylindrów, elektronicznym wtryskiem paliwa i zapłonem Lucas Constant Energy Ignition. Dzięki tym zmianom, samochód oferował nie tylko imponujące osiągi, ale także lepszą efektywność paliwową.
Ciekawostką jest, że Daimler Double Six był jednym z ostatnich modeli produkowanych w fabryce Browns Lane w Coventry. Ostatni egzemplarz zjechał z linii produkcyjnej w listopadzie 1992 roku, kończąc tym samym pewną erę w historii marki Jaguar. Model ten był również znany z wyjątkowego komfortu jazdy, który zapewniało zaawansowane zawieszenie hydropneumatyczne oraz luksusowe wykończenie wnętrza.
Daimler Double Six był często wybierany przez polityków, biznesmenów i celebrytów, co dodatkowo podkreślało jego status jako samochodu dla elit. Do dziś jest ceniony przez kolekcjonerów za swoje wyjątkowe połączenie mocy, elegancji i historii.
Sprzedam kultowego wręcz Daimlera Double Six z widlastym 12 cylindrowym silnikiem. To najbogatsza z możliwych wersji. Tych modeli wykonano w całej historii jedynie 9 820 sztuk. Auto jest zachowane w bardzo dobrym stanie (wyjątek dziura w tylnym błotniku). Oryginalnie było niebieskie, ale nie mam wiedzy, kiedy na karoserii pojawiła się biała powłoka lakiernicza. Na pewno została wykonana w Niemczech. Samochód sprowadzony z Niemiec w 2018 roku z pełną dokumentacją importową i opłaconą akcyzą. Do rejestracji w Polsce na białe tablice. W mojej kolekcji od roku, ale zmieniły się na niego plany. Ale nie w nim powód, lecz w tym, że mam tych modeli z silnikami V12 aż 6 sztuk.
Samochód długo stał, ale przed sprzedażą doprowadziłem go do pełnej kultury. Odpala od strzała, pracuje równo na wszystkich 12 cylindrach. Nadwozie i wnętrze odświeżone.
Skóry w bardzo dobrym stanie. Drewno do odnowienia. Na nadwoziu jest kilka drobnych ognisk korozji, wymagających drobnych napraw blacharsko – lakierniczych. Ale największym mankamentem jest spora dziura w tylnym lewym błotniku. Do zrobienia oczywiście. Do wymiany jest też pęknięta przednia szyba. Mogę dodać w cenie. Auto jeździ, hamuje i skręca. Zmienia biegi tak jak należy. Wymaga zaopiekowania i dopieszczenia.
18 500 PLN