Citroën 15 Six H to samochód, który zyskał miano “królowej szos” dzięki swojemu zaawansowanemu zawieszeniu i innowacyjnym rozwiązaniom technicznym. Model ten, był częścią linii Traction Avant. Citroën 15 Six H wyróżniał się zastosowaniem hydropneumatycznego zawieszenia tylnej osi, co było nowością w tamtych czasach i stanowiło preludium do późniejszego modelu DS.
Produkcja modelu 15 Six H rozpoczęła się w 1954 roku i trwała do 1955 roku, kiedy to na rynku pojawił się Citroën DS. Samochód napędzany był sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 2867 cm³, który generował moc 77 KM, pozwalając na osiągnięcie prędkości maksymalnej 135 km/h. Citroën 15 Six H był również wyposażony w trzystopniową skrzynię biegów oraz hydrauliczne hamulce, co dodatkowo podkreślało jego nowoczesność.
Historia modelu 15 Six H jest ściśle związana z rozwojem marki Citroën, która od lat 30. XX wieku wprowadzała na rynek innowacyjne rozwiązania techniczne. Model ten, choć produkowany przez krótki okres, stał się ikoną motoryzacji i jest ceniony przez kolekcjonerów na całym świecie. Citroën 15 Six H to nie tylko samochód, ale również symbol postępu technologicznego i odwagi w dążeniu do innowacji.
Samochód sprowadzony z Francji przez poprzedniego właściciela w 1967 roku. W moim posiadaniu od 1976 roku.
Jest to pierwszy Citroen z hydro-pneumatycznym zawieszeniem tylnej osi (protoplasta Citroena DS). Z tego względu jest to bardzo rzadka odmiana Citroena 15.
Auto w pełni sprawne, 100% oryginalności. Posiadam dowód rejestracyjny poprzedniego właściciela z 1975 roku.
Silnik 6-cio cylindrowy, prędkość maksymalna 130 km/h. Skrzynia biegów 3+1.
Samochód brał udział w rajdzie Finlandii na trasie Helsinki-Kuopio w 1988 roku.
CENA NA ZAPYTANIE